19 January 2007

Fredagsfyran om Resor

1) Om du fick resa minst 100 km åt valfritt väderstreck, vart skulle du åka och vad är det som är så bra med det stället?
Hm... var hamnar jag?
Oster - Nanstans i Nordsjon.
Vaster - i narheten av Oban
Norrut - Fort William
Soderut - Stanraer
Tja, i sa fall valjer jag Fort William for det ligger mitt i vastra hoglandet och har massor med haftiga berg och skona vandringar i narheten!

2) Har du någon favoritväg som du brukar köra bil, cykla eller gå?
Vagen upp till Fort William trottnar jag aldrig pa. Framforallt nar man kommer forbi Rannoch Moor (som ar ett stort ingenting) och kommer till Glencoe. Det ar sa forjordat vackert dar uppe att det gor ont! Varje gang! Kan kora mellan Kings House och Kinlochleven hur manga ganger som helst.

3) Vilket färdsätt är roligast av gång, cykel, bil, buss, tåg, båt eller flyg?
Jag alskar att vandra, men bil ar optimalt for man kan ta sig overallt, stanna nar man vill och t.o.m. sova i den.

4) Vad är roligast: Att vara på väg någonstans eller att vara på väg hem?
Att vara pa vag nagonstans.

Hm, jag vet bestamt att jag svarat pa de har fragorna forut. Pa engelska. Just ja, de ar snodda fran Friday Five. =)

No comments: