13 January 2007

Bokslut 2006

Arets skamt: Chefernas lyckade Aprilskamt.
Arets det-gick-inte-riktigt-som-vi-tankt-oss: Fotbolls VM.
Arets det gick - antligen: Herrarnas OS-guld i hockey.
Arets det-gick-over-all-forvantan: Damernas OS-silver i hockey.
Arets anonyma idrottstillstallning: OS. Storbritannien ar bra i rodel och curling sa det var val ungefar vad de tackte.
Arets sporthandelse: Commonwealth Games. Tydligen. Atminstone av mediatackningen att doma.
Arets bok: "Fight in peace" av... mig. Det borjade med en skrivarutmaning (skriv ca 20 sidor dar foljande ingredienser ingar) och slutade med en historia pa over 120 sidor. Undrar om man kan lamna in den istallet for examensuppsatsen?
Arets bocker: Sharpe-serien av Bernard Cornwell. 20 bocker rent aventyr. Det ar nog den langsta bokserie jag nagonsin fastnat for.
Arets DVD: Sharpe-serien. 14 filmer med aventyr helt i min smak. Aven om de baserades pa bockerna sa var de sapass annorlunda i innehall att det kandes som att det fanns 20 bocker och 14 filmer om samma militargang.
Arets prestation: En hojdradd vandrare och en vandrare med daligt kna tog sig over bergskedjan de 5 systrarna av Kintail. Tid? 15 timmar...
Arets Fellowship: The fellowship of the 5 Sisters. Tveklost, efter den prestationen.
Arets tanter: Jag och min kompis dagen efter vandringen. Det tog femton minuter att rulla ur sangen och varje gang vi skulle in och ut ur bilen var det aj, aj, aj...
Arets CD: Arets CD ar nog just CD:n. Aldrig har jag kopt sa manga som i ar och samtliga ar sa bra att de snurrar nonstop. The Killers, The Fratellis, The Kooks, Razorlight, The Feeling, Keane, Snow Patrol...
Arets reklam: Sony Bravia. Forst sag vi studsbollar flyga nerfor en gata i San Fransisco, sedan sag vi ett bostadsomrade i Glasgow fullkomligt explodera i farg. Och inget var trickfilmat!
Arets radioreklam: O2. Det ar harligt att vakna upp med Sean Bean.
Arets tupp: Irn Bru-tuppen. "Wakey, wakey!!!"
Arets hunk: Gerard Butler i kilt.
Arets overreaktion: De nya reglerna for handbagage pa flyget. Kommer inte gora det minsta skillnad om nagon bestamt sig for att spranga ett plan.
Arets upptackt 1: Min Sony Ericsson Z600 har gratis uppkoppling till Google. Det innebar att jag kan lasa av mailen gratis och... det basta av allt... jag kan gora sokningar pa bilder och darmed ar alla lackra man bara ett par klick borta. Narhelst jag onskar!
Arets karleksdebut: I Januari sag jag Lady Chatterley och for forsta gangen gillade jag vad jag sag. (Romantiskt dravel har annars trakat ut mig.) Sex manader senare gjorde jag erotisk skrivdebut. Visst har det funnits karlek i berattelser jag skrivit, men fram tills i somras hade jag aldrig skrivit en regelratt sexscen. Det gick!
Arets upptackt 3: YouTube. Sent omsider upptackte aven jag denna guldgruva och nu kan jag inte slita mig.
Arets sol & bad-resemal: Stockholm, Sverige. Forstar inte allt snack om varmaste sommaren hittills, den var likadan har uppe i Skottland som alla andra somrar tycker jag.
Arets aha-upplevelse: Sagan om Ringen. Efter att ha tagit sig igenom DVD-boxen, den forlangda versionen, sa forstod jag antligen vad det hela handlade om!
Arets missforstadda komiker: Jag. Tank att en bildtext-tavling kunde skapa sadant rabalder.
Arets David och Goliat-seger: Efter sex manaders tjafs med banken rackte det med ett valformulerat brev till juridiska avdelningen for att jag skulle fa oppna ett bankkonto i mitt eget namn. Hurra.
Arets gamekeeper: Oliver Mellors. ------------------------->
Arets nederlag: Kampen for att fa ratt lon. Vet inte vad som svider varst, den ekonomiska forlusten eller att jag dukade under for mina egna principer.
Arets gra har: Mitt!
Arets nara ogat: Forst akte jag fast for fortkorning, sedan lades fallet ner... Puh.
Arets slott: Dunstaffnage strax norr om Oban. Satte fantasin i spinn pa alla fronter!
Arets trekant: Caerlaverock Castle soder om Dumfries. Ett charmigt trekantigt slott komplett med vindbrygga och vallgrav. Coooolt.
Arets besvikelse: Henrik Larsson gar till F***ing Man United!
Arets Flatmate: Mia! I Oktober flyttade hon over. Svenskkolonin vaxer.
Arets avslutade kapitel: Publikvarderiet. I en annan organisation kanske, men i den militariskt styrda stororganisationen var det inget kul langre. Efter nastan tio ar som guljacka har jag nu borjat betala - och se matcherna - igen.
Arets systrar: Joanna, Fiona och Eileen Fraser. 3 forfattare, 3 systrar, 3 vinklar och mycket lite samarbete. Det blev en spannande historia!
Arets uppsats: Fortfarade inte min. Och nu borjar tiden rinna ut. Suck... jag ska...
Arets deja vu: Nyarsafton installt - igen. Det ar tydligt att Jenny, Mia och jag inte ska fa fira Hogmanay tillsammans!
Arets vinter: 12 Mars. Hela dagen. Sedan smalte snon bort.
Arets huvudvark: Bihaleinflammation och skarp huvudvark under hela November. Aj.
Arets ar-du-fortfarande-kvar: Jobbet. Jag sager till nar jag hittar nagot jag verkligen vill gora istallet. De tjansterna verkar inte utannonseras... Naval, nasta arsbokslut har jag en ny jobbtitel. Jag lovar.

Shit, avgav jag ett nyarslofte nu?

No comments: