8 January 2007

Jag tror att jag fatt ovantat besok - av Karius och Baktus

Jag vet inte om det ar det jag har for jag har aldrig haft det forut men... jag tror att jag har tandvark.

Det spanner i en tand och da och da blommar det ut i molande vark som med jamna mellanrum slar ut i ren smarta. Jag kan inte dricka varmt utan att det gor sa ont att jag vill dra ut nagot och nu nar jag brottas med middagen tror jag allt att jag har samma problem med varm mat. Men det verkar inte rimligt, tycker jag, att en tand pa hogra sidan ska varka nar jag tuggar pa den vanstra!

Ar det tandvark?

Typiskt.... da maste jag ta tag i saken och skriva upp mig hos en tandplagare.... de ar sakert ett lika elakt slakte i det har landet.... Och sedan maste jag ga pa mina regelbundna 5-arskontroller... det har brukat vara da tortyrledaren hittat nagon liten prick som jag inte kant av men som de vill fylla igen med plast. Jag hoppas de har plast i det har landet for jag vagrar trycka in amalgam.

Jag tanker inte saga att det gor ont, for onda tander ska inte uppmuntras, men.... aaaaj!

No comments: