2 April 2004

Fredagsfyran, v14

Om det är för att det är påsk snart eller inte vet jag ej, men den här veckan fick vi två. :-)

Fradagsfyra nr 1:
1. Finns det någon historia bakom varför du heter som du heter?
Först skulle jag heta Åsa Cecilia, för mamma och pappa tyckte Cecilia lät så fint och mamma tyckte Åsa passade en liten mörk tjej. På BB kom pappas arbetskamrat in med sin fru och de fick också en flicka, som de också bestämt skulle få heta Åsa Cecilia. Mamma och pappa tyckte det verkade fånigt att ha samma namn så de bytte på mig och rätt snabbt och praktiskt kom de fram till Åsa Carina. Hade jag varit en pojke hade jag fått heta Mikael så det är tur de inte var helt inne på det för då hade jag väl fått heta Mikaela... Jag gillar mitt Carina.
2. Om du skulle vara tvungen att ändra namn (ex. pga att Säpo är efter dig) vad skulle det då bli?
Det säger jag väl inte! (men jag skulle gärna ta Emelie i så fall. Efternamn blir något påhittat. Beggins eller Gamgee kanske, ha, ha. Eller varför inte Strider, det skulle ju kunna passera som nåt diffust efternamn från ett antal länder... Förresten, jag skulle heta Kim eller Alex Strider för då skulle de inte veta var jag kom ifrån och inte heller om jag var tjej eller kille - total anonymitet!)
3. Vilket är det finaste namn du vet?
Oj, omöjligt att säga.
4. När du kollar ditt namn via den här filosofin, stämmer något?
Svaret:

The name of Carina creates a friendly, sociable, charming nature, but causes you to be too easily influenced by others. While you find it easy to meet and mix, and can appear agreeable and compromising in conversation, you can become unbending and forceful if pressed too far. Others learn that you cannot be told what to do and you seldom change your mind once it is made up. You prefer situations that allow a degree of independence, but are reluctant to take on a demanding work-load or responsibility.

Jag gillade den charmiga naturen. :-) Men jag skulle absolut inte säga att jag låter mig influeras lätt av andra. Vissa skulle nog inte heller säga att jag i alla lägen är "agreeable and compromising", även om jag har en diplomat boende inom mig som tittar fram vid behov. Resten köper jag.

Slutord: Att personlighet skulle vara kopplat till namn är ju befängt.

Fredagsfyra nr 2:
1. Vilka bloggare är du mest avundsjuk på?
Dem som har både räkneverk (så man ser om NÅN tittat in nångång!) och kommentarer direkt vid inläggen. Jag fattar inte hur man får sånt utan att kunna lägga upp hemsidor...
2. Vilka bloggare svärmar du för?
Vad är det för fråga? Ingen.
3. Vilken bloggare skulle du vilja vara?
Jag är så nöjd med mig själv, tack. Skulle kunna tänka mig att vara Annie (London Underground Tube Diary) i och för sig, för det verkar finnas så mycket kul för henne att betrakta till och från jobbet!
4. Om vad angick senaste inlägg du bestämde att inte publicera? Var det för personligt eller för dåligt skrivit eller ointressant? Eller har du aldrig censurerat din skrift?
Oj, senast... det var något känslomässigt dravel där jag inte ens skrev vad saken angick utan bara babblade på. Filosofi utan mening eller mål, så det raderades innan jag själv blev uttråkad...

No comments: