10 April 2004

Välkommen till elitserien!

Visst är det kul när Åshöjden slår till i verkligheten, men ärligt talat, vafan ska Mora i elitserien och göra? Ingen ekonomi, ingen elitserieishall, ingen publik, inget elitserielag. Ett år som strykgäng och det roliga är över. Någon som minns Väsby IK?

Jag är Löven-supporter så (Skellefteå) AIK skyr jag ju lika mycket som jag som Djurgårdare skyr Solnaditot. Men Skellefteå hade åtminstone kunnat bjuda på härliga publikmatcher! Jag tror inte Djurgården, Färjestad och Frölunda fattar vad det innebär att lira i en knökfull lada i Skellefteå. Det hade varit kul om de fått uppleva det.

Idrott är inte rättvist och ibland är det till och med osportsligt. Jag hade föredragit härliga Leksand och roliga Skellefteå framför dryga MIF och rundningsmärket Mora. Nåja, välkommen till elitserien, Mora. Om några månader kommer ni fatta vad ni ställt till med. Ni är ett kul lag att möta på försäsongen (har allt sett er ett par matcher mot DIF) men om ni bara visste hur lång elitserien är...

No comments: