3 April 2004

Åh vilka underbara minuter jag haft...

Ett par minuter. Mer behövs inte för att hinna känna sig så där sprudlande lycklig så det känns i hela kroppen. Magen pirrar, läppen skälver, fingrarna darrar, ögonen glittrar och flinet går hela vägen runt huvudet. Jag fick något drömskt i blick och hann uppleva både nervösa, spännande och helt underbara stunder i mitt huvud.

Det började med att jag undrade om det råkade vara någon hemmamatch för London-lagen när jag och Mia är där. Typ söndag/måndag när vi inte ska kolla på Judi Dench. Tänkte bara kolla, så där på skoj. Och se på fan. Tottenham-Arsenal på söndagen! Ett Londonderby! Naturligtvis var det slutsålt. Men jag började leka med tanken...

I Glasgow lyckades jag se ett Old Firm genom att åka ut till arenan och ragga överbliven biljett bland åskådarmassorna. Jag har sett ett Old Firm, men aldrig ett Londonderby. Det vore allt bra coolt... även om jag är Liverpoolare. Jo, jag skulle allt kunna heja på Arsenal för en kväll. Tänk om man kunde övertyga Mia om vilken kul upplevelse det kunde bli (borde räcka att visa en lagbild på Arsenal, he, he). Man kanske kunde splittra på sig för en eftermiddag? Fast jag skulle kanske kunna sälja in idén i alla fall... Nåja, hur som helst måste man ju betala snubben med den överblivna biljetten, alltså kollade jag upp biljettpriserna på Tottenhams hemsida.

Där dog den.

Om jag tyckte teaterbiljetterna var dyra är det inget mot fotbollsbiljetterna. Som "bäst" kan man komma undan med £35... *suck* Man kan ju inte åka ut dit och sedan hoppas att man hittar bara den billigaste klassen, för det finns inte en sportsmössa att jag betalar £40-50 för en biljett! Jag vill inte ens räkna efter vad det är i Svenska Kronor.

Trist att drömmen tog slut, men jag hade ett par alldeles underbara minuter här i soffan. Nu ser jag fram emot pjäsen jag sett fram emot ända sedan förra våren (när jag läste om den, en pjäs som drar igenom alla Shakespeare-pjäser på 120 minuter), den vi ska se på söndagen. Samtidigt som Ljungberg kicks some Spurs' asses...

No comments: