21 April 2004

Varför sa du inte det på en gång?

Är det något jag inte gillar så är det när folk som är tänkt att känna en tror att man funkar på ett visst sätt som man inte gör. Vad är det som gör att folk väljer att fabulera sina egna föreställningar och sedan envist hänga kvar vid dessa - utan att ens ha brytt sig om att kolla upp dem? Utgår de ifrån sig själva och förutsätter att jag ska vara likadan eller utgår de ifrån sig själva och så där förmätet utgår ifrån att de är undantaget av regeln?

För kännedom: jag blir INTE avundsjuk om någon får/får göra något jag inte fått/gjort. Inte ens om det är något jag gärna skulle få/göra. Jag funkar inte på det sättet, det trodde jag faktiskt folk visste.

Så har ni fått/gjort nåt, berätta gärna om det istället för att det kommer fram under mina uppriktigt nyfikna följdfrågor på den tydliga skillnaden hos er sedan vi sågs sist . Då kan jag säga "åh vad kul, var det inte pirrigt/pinsamt/underbart" direkt och vi kan glädjas åt resultatet och händelsen tillsammans. Vi slipper tvekande ögonkast mellan de inblandade och talande tystnader. Det är så fånigt.

No comments: