8 April 2004

Glad Påsk

När jag kom hem från jobbet idag hade jag fått besök. Av påskharen. Han måste ha svängt förbi på väg till blåkulla... jamen, han kom ju på Skärtorsdagen!

Det var bra att jag fick ett ägg, för då kunde jag ge lite godis till påskkärringarna som ringde på. Jo, jag hade lite godis hemma redan, men det var favoritgodisar och dem ger jag fan inte bort! Jag är en grinig tant ibland.

Nu ikväll ringde jag mina föräldrar ute i sommarstugan och önskade Glad Påsk och nämnde att jag fått ett ägg och undrade om det var ifrån dem. Pappa blånekade.
"Nej, vadå, vi ger väl inga påskägg, nä det måste ha varit påskharen som var lite tidigt ute bara."
I vår familj kommer inga julklappar från jultomten, men alla påskägg kommer från påskharen!

Någon kanske borde tala om för påskharen att jag fyller 30 nästa år...
Eller, förresten, gör inte det, påskägg är gott. :-)

No comments: