13 November 2007

Vad näst, brysselkål?

Jag har bott här för länge nu. Kan inte komma på någon annan förklaring. Ok för att ta med mackor och yoghurt när man är ute och vandrar och vill ha något smidigt med sig. Men till lunch på jobbet?

Efter att i snart tre år ha skakat på huvudet åt alla skottar som sitter i matsalen med mackor, chips och läsk - eller hälsofreaken som har mackor, yoghurt och frukt - så har jag nu senaste två veckorna, just det, tagit med mig packad lunch. Dubbelmacka, yoghurt, juice och t.o.m. en liten efterrätt i form av pyttebägare med chokladmousse.

Och tro't eller ej, men jag har blivit mätt! Och sötsuget måste ha blivit mättat också för jag har inte varit det minsta sugen på eftermiddagen.

Wow. Vilken acklimatisering.

Åh, åh, och inte nog med detta. Ni vet Cadburry? Världens äckligaste choklad alla kategorier? (Jag är Galaxy-fan) Skottarna har jublat sig nostalgiskt sanslösa senaste tiden för någon gammal 80-talsfavorit "Wespa" har nyintroducerats. Choklad med hål, som Aero, fast med pyttehål... om det nu gör någon skillnad. Fast det gör det nog, för jag provade en bit och - tyckte om det!

Som sagt, vad kommer härnäst, haggisfylld kycklingfilé med brysselkål? Jag skojar inte, här kan du hitta haggis i allt... till och med på pizza... Kom hit och se om du inte tror mig!

No comments: