1 November 2003

Så fel det kan bli...

Läste följande artikel i City-tidningen och visste inte om jag skulle skratta eller gråta:

"Allt tyder på att "Drakula" blir tortyrledare
London. Ännu en tortyrledare är borta. Nu är det dags för nästa, den fjärde på drygt sex år. Och den här gången måste det bli en tungviktare, en som har något att sätta emot premiärminister Tony Blair.
[...]
Partifolket hoppas att Howard blir ensam kandidat. Men eventuella motkandidater har möjlighet att ge sig tillkänna även nästa vecka."

Så klart jag undrar vad tusan de pysslar med där borta i England. Först utlämnar man Pinochet för tortyrbrott, sedan håller man själv med tortyrledare! Som man tydligen VÄLJER! Och han måste vara grym nog att sätta emot.... tortera???.... Tony Blair!!! Och VAD har hänt med de försvunna?!? Det här liknar ju mer och mer en Pinochet-regim.

Jag läste om artikeln tre gånger innan jag fick svaret på gåtan - det var inte "tortyr", det var "tory"... Puh. Jag var nog trött...

No comments: