20 December 2003

En ledig Lördag

Tog en promenad till mina föräldrar idag, ca 30 min enkel väg. Jag går via elljusspåret och jag älskar verkligen att gå hem. Man kommer genom en tyst och stilla skog och tror att man är mil ifrån närmsta hus. Så följer man den lilla backen upp mot ängen och i takt med att huvudet kommer över ängskanten ser man de grå betonghusen torna upp sig ett efter ett i horisonten bakom äng och dagis. Stockholm när det är som bäst. Aldrig långt till natur och stillhet. Aldrig långt till storstad och civilisation.

Hemma hade jag en riktig myslördag. Lagade tacos, pratade strunt med en kompis i telefon (eller, inte strunt, Skottland, allt handlar om Skottland just nu), tände julgran, adventsljusstake och vartenda ljus jag kunde hitta i vardagsrummet och såg på i tur och ordning LOTR1, Robinson och Henry V. Nu är klockan över midnatt och det känns som om jag verkligen varit ledig idag. Jag har laddat batterierna och varvat ner totalt. Tänk om man kunde ha en sådan här dag varje vecka. Det ska nog bli mitt mål i livet.

No comments: