3 December 2003

Jag har blivit lurad...

...kanske. Varför känns det alltid så när någon ringer och säljer tjänster per telefon? "Detta måste vara lurt, annars skulle de inte ringa upp". Men det var så kul att lyssna på tjejen som läste upp sitt samtalschema. Man måste lyssna snällt, för ställer man en fråga går de vilse i sin samtalskarta. Jag vet inte hur den ser ut, men föreställer mig en sån där karta med ja och nej frågor och beroende på svar följer man linjen till nästa ruta.

Tjejen fick läsa upp alla fördelar med Optimal Telecom innan jag försäkrade mig om det inte fanns några dolda kostnader. Vet inte vad jag ringer för, vet bara att abonnemangskostnaderna är ca 3/4 av räkningen.... och den kostnaden kommer jag inte ifrån. Nåja, då kanske deras X% lägre samtalskostnader slipar siffrorna litegrann i alla fall.

Kände mig lite crazy idag och hoppade på tåget. Avsa mig ångervecka och allt. Tjohoo! Äh vaddå, det skulle i alla fall inte kosta något att avsluta abonnemaget och värre än Telia kan det i vart fall inte vara...

Förra gången jag hoppade på en telefondeal var det en otroligt charmig skotte som jag föreställde mig var sketassnygg som ringde min mobil i Glasgow. Vi hade dålig mottagning i vår lägenhet så vart fjärde ord försvann, förutom att hans otroligt härliga dialekt svalde resten av orden. Uppfattade dock att det inte var några problem att hoppa av. Med huvudet någonstans bland rosa moln tackade jag därför JA till att betala £10 via Top Up (kontantkort) och få en massa gratis samtalstid och SMS (som jag faktiskt skulle tjäna mycket på) - en månad innan jag skulle åka hem!!! Upptäckte såklart att detta inte gällde utlands-SMS så helt plötsligt var det ingen bra idé. Sa upp avtalet, men mina £10 ligger kvar. Det positiva är att jag nu har ca 40 min och 25 SMS som ligger och väntar gratis nästa gång jag måste ha en taxi i UK...

No comments: