5 December 2003

Fredagsfyran

1. Är du trött på Julen redan?
Redan? Den har ju inte börjat än! Jag går tvärtom runt och halvhoppar för att jag vill sätta igång med allt skoj - som jag planerat göra nästa vecka.
2. Är inte alla juldekorationer ett slöseri på bra el?
Kanske om man tänker på alla företag som har ljusstakarna på dygnet runt. De syns ju inte ens i dagsljus. Men på kvällarna är det ett utmärkt sätt att använda elen - att lysa upp vår mörka stad.
3. Har du handlat några julklappar?
Två. Ska ta en shoppingdag nästa vecka för resten.
4. Kan du känna av julstress?
Personligen kan jag känna att det är så mycket jag vill göra, så många traditioner jag vill haka tag i, men isåfall skulle man behöva börja i September. Jag brukar därför känna efter vad jag vill extra mycket och, nej, JAG känner ingen julstress. Jul är kul, ska vara kul och jag ser helt enkelt till att det inte blir stressigt! Däremot känner man tydligt av stressen på jobbet, alla vuxna som verkar se julen som en rad måsten. Ofta måsten de skapat själva, saker de inte kan skylla på att "barnen vill ju".

Generellt känner jag att julen blir vad man gör den till. Och jag gör den till en jätterolig månad!

No comments: