30 December 2003

Flata haren

He, he, d e kul med datorer utan prickar. Ar i Edinburgh med Lille Skutt och en kompis och fryser hacken av oss. Vi trodde liksom vi lamnade vinterna pa Skavsta, men det var fel. Slipper snon dock.

Promenerar nedfor Royal Mile med Lille Skutt och hoppar in pa varenda liten souvernirshop. Det finns en del... Jag akte hit med en shoppinglista langre an Tomtens onskelista, men hittills har jag (peppar, peppar) hallt mig till ett paket shortbread. Lille Skutt daremot...

At lunch pa "The royal McGregor". Nope, Ingen Ewan i sikte.

En marklig kansla grep tag i mig nar vi anlande till Glasgow Central igarkvall. Jag var hemma! Det var som om jag aldrig lamnat Skottland nar jag lotsade mina vanner genom gatorna, berattade vardelost vetande om olika stallen och stolt(!) visade juldekorationerna pa George Square. Dem som sag ut som metallskrot ifjol... Besokte Safeway som hastigast och det kandes liksom mer vant an att leta flingor pa ICA. Konstigt.

Min Edinburgh-kompis har ett rum over i sin lagenhet. Nu ska jag bara springa pa ett jobb, ha, ha.

Och givetvis fryser vi hacken av oss i lagenheten ocksa. Det ar ju sa det ska vara. Kallt inne, varmt ute. Oj, min tid ar ute har pa internet-cafet. Nu ska Lille Skutt skriva ner sina tankar ocksa.

Failte!

No comments: