15 November 2008

Den som gräver en grop åt sig själv...

... gör till slut bäst i att hålla tyst!

Ett email cirkulerade på jobbet med bilder på snögubbar från någonstans i världen. En föreställde en man som satt på en bänk och fick oralsex, en föreställde ett par i missionärsstilen på en bil och en var en porrig sandwich...

Min manliga kollega och jag skrattade och kommenterade något om att göra snögubbar. Han undrade hur man ens fick för sig att göra något sådant 'där'. Jag minns ju våra okonventionella snövarelser från när jag var liten; snöskotrar, renar, hästar, bröst, penisar... Så jag sa väl att jag inte tyckte det var så underligt och så berättade jag att vi brukade göra penisar (ni vet hur fascinerade mellanstadieungar är av det...) och sa något liknande:
"As kids we loved penises."
Kollegan började tokskratta och jag försökte förklara:
"That's not how I mean, I mean we just loved doing it."

Ehrm. Ja. Så kollegan vek sig dubbel av skratt, sedan missade han inte ett tillfälle under resten av veckan att ta upp storyn om oss "saucy Swedes"...

Jag ska nog vara tyst nu.

No comments: