23 November 2008

Vida kring med mobilkamera

Upptäckte just idag att mobilkameran ger bättre bilder än digitalkameran när man tar kort från fordon i rörelse. Mer om det senare. Jag tänker istället, som en liten hyllning till mitt Lila Underverk (även kallad SonyEricsson S500i) visa några exempel på varför jag älskar denna lilla mobilkamera. Vidvinkelperspektiv! Ok, man måste ta 2-3 bilder som klipps ihop och skarvarna blir inte alltid som man tänkt sig. Men ändå - vilken helhetsbild!

Scarborough slott med mur. Hade omöjligt fått plats på ett vanligt foto.

Breiburg slott med båda fristående tornen på samma bild.

Auerberg slott från ena tornet. Slottet är trekantigt, kaxig tall syns på bröstvärnet till vänster.

Torg i Frankfurt. Alles mit! :-)

Celtic Park från högt upp i hörnet.

Cononish Glen. Med vidvinkel skymtar man berg bakom träden precis som i verkligheten.

Glen Elg i närheten av Kintail. Magin hade inte fått plats på ett vanligt kort.

Uppsprickande sol i Mallaig - nu i eftermiddags faktiskt!

Men som sagt, mer om Mallaig och framförallt tågresan dit senare. Måste sortera mobilkort och stänga munnen efter alla fina bergslandskap jag fått i mig idag!

No comments: