1 November 2008

Bara längtat litegrann, knappt nåt...

Imorgon kommer Sharpe! Imorgon kommer Sharpe! Imorgon kommer Sharpe! Imorgon kommer Sharpe! Imorgon kommer Sharpe! Imorgon kommer Sharpe!

Imorgon kommer nya Sharpe!

Och ITV är en väldigt omtänksam kanal. Innan vi bänkar oss framför "Sharpe's Peril" kl 9 imorgon kväll så har de gjort i ordning en hel gottepåse, eller i vart fall en Sharpe-websida, för oss Rifles att roa oss med medan vi väntar.

Såvida vi inte väljer att återbesöka någon av de 21 böckerna eller 15 filmerna såklart. Själv håller jag fortfarande på att suga på "Sharpe's Skirmish"-karamellen. Har sugit på den i fem månader och vill inte alls att den novellen ska ta slut för då har jag inget mer Sharpe att läsa. Alls! Dags för Bernard Cornwell att plutta fram en ny historia nu, sanna mina ord.

Nåväl, imorgon har vi en ny film. Tomten, jag menar Sharpe, kommer 2 November i år - och 9:e. Vet ju inte när "Sharpe's Peril" köps in till Sverige (har i vart fall märkt att serien börjats visa alls - sent omsider) men kanske, kanske visar ITV den på sin hemsida? Ni får väl kika efter, om ni har lust.

Sa jag att Sharpe kommer imorgon?

No comments: