18 November 2008

Nu är det jul!

Eller så har jag varit så snäll att tomten kände för en extrautdelning i år.

Ni minns den mysko belöningen jag fick på jobbet i somras för nåt jag inte visste vad det var? Och sedan när jag fick veta det visade sig vara en idé som fortfarande inte förverkligats men som företaget tydligen tyckte det värt att ge £250 för? Jag använde presentkortet på den där internetbutiken man var bunden till och beställde lite smått och gott.

Närmare bestämt:
1 Stereo med CD-spelare, Ipod-dockning och både DAB och FM-radio. (värd ca 1600 spänn)
1 Dyrbar klocka med matchande armband (i min plånbok är ca 900spänn dyrt!)
1 Parfym (50ml Calvin Kleins Euphoria som jag blivit så kär i)
1 Rakapparat för damer - bara för att jag inte visste vad jag skulle ta mer...

Jag avsatte dessutom £11 för att få paketet på en lördag, men firman klåpade till det och skickade det med UPS som inte ens levererar på helger! Så jag fick en stor kartong skickad till jobbet och nu har jag skrivit ett långt men artigt klagobrev. Eftersom jag vet hur svårt de har att stå emot klagomål som framförs med "I'm sorry, but" istället för "You f***ing morons"... Får se om jag får ut nåt av det.

Igår var det hur som helst julklappsöppning här hemma och resten av kvällen kände jag mig verkligen som ett barn på julafton!

Stereon är hur cool som helst och troligen det mest moderna jag någonsin ägt! Designen är skitsnygg, CD-luckan öppnas som en vikt car-port (coolt!), ipod-dockningen är läcker, fjärrkontrollen har så många knappar och funktioner att jag lekte med den långt efter sovdags (sleeper...) och DAB är troligen det coolaste jag varit med om! Radion kommer aldrig vara sig lik igen. Ni vet de där digitala inställningarna man kan göra? Tja, de ligger ju ändå på FM-bandet så risken finns för brus i vilket fall. Och man måste ju knappa... DAB autoscannar, så det är som att flippa igenom en CD, och radiostationerna har värsta, klara CD-ljudet! Inget brus här inte. Dessutom får man små trevliga meddelanden i displayen; vilken radiostation man lyssnar på, vad låten heter, lite reklam... Kommer nog bo på mitt rum ett tag framöver, ha, ha.

Först verkade det som att klockan inte riktigt passade, men antingen har handlederna gått ner i vikt under natten eller så expanderade armbandet för idag passar både lyxklockan och fina armbandet perfekt! Dessutom var jag glad att upptäcka att "diamanterna" i urtavlan inte alls såg så kitschiga ut som jag befarade, de syns knappt. Diskret och snyggt.

Jag har aldrig haft en sån där riktigt snygg klocka och i ärlighetens namn aldrig tyckt det värt pengarna heller. Men nu hade jag ju "gratispengar" och en internetbutik med knappt nåt jag ville ha... Så jag "kostade på mig" detta dyra set. Perfekt för finare fester, middagar, högtider... ni vet, då man kanske inte alltid vill bära Djurgårdsklockan med blått läderarmband... Och vad jag fattat (nu när jag kollat upp...) så är Rotary ett rätt schysst märke. De säljs i vart fall i exklusiva butiker här i stan så går den någonsin sönder får jag bege mig till de flashinga kvarteren, ha, ha.

Parfymen kommer gå åt, det kan ni vara lugna för. Jag ska bara klura ut vad jag ska göra med rakapparaten... Den kan förvisso användas i duschen och verkar bra och så (Panasonic), men... tja, kanske slipper man rakhyvelsår i framtiden. Eller är det någon som önskar sig en?

God Jul.
Den hade börjat, va?
Eller var det bara jag...? :-)

3 comments:

Anonymous said...

Hmmm, det påminner mig om att jag inte har använt presentkortet vi fick på jobbet förra julen... det enda man kunde välja på hade med träning och motion att göra... alltså inget för mig... Kul att du hittade något i alla fall!!

Carina said...

Ha, ha, eller kanske var det PRECIS för dig! ;-) Du kunde inte välja mjukbyxor och tubsockor åtminstone...? Eller en provlektion av nåt helt vansinnigt som du aldrig skulle göra normalt?

Anonymous said...

God Jul!!Klart det har börjat, jag blev ju snöad på i söndags och Dean Martin sjunger julsånger i min stereo. För det kan ju inte vara jag som fixade det. Eller?

Grattis till stereon förresten.