28 November 2008

Kulturfyra om blandad Sulo

Och här kommer veckans ordinarie kulturfyra:

Denna vecka är jag inspirerad av en intervju jag gjort med rockartisten Sulo.

1. Han dricker aldrig alkohol, bland annat för att han tycker att baksmällor är jobbiga och tar så mycket energi. Har du något knep mot baksmälla?
Irn Bru, så klart! Varenda (s)kotte vet att det är det enda som hjälper. :-)

2. Sulo äter ekologiskt odlad mat. Väljer du ekologiskt någon gång? Varför/varför inte?
Jag väljer det om det är lösvikt, för jag måste säga att jag ofta ser/känner mycket lite skillnad när det är färdigförpackat. Det är bara dyrare och mindre förpackningar. Här i alla fall.

3. Sulo har satt musik till Ernst Brunners dikter. Det har blivit rockigt och souligt och bluesigt. Har du någon favoritpoet?
Joakim Berg från gruppen Kent. :-) Gillar annars han... va heter han.... Eh... den med bergatrollet... Fröding? Du ser, så hängiven är jag...

4. Ibland gör jag intervjuer här i Kulturbloggen. Vem vill du att jag ska försöka intervjua?
Nästa gång Gerry Butler har vägarna förbi kan du väl försöka haffa honom.

No comments: