13 November 2008

Kulturfyra om önskningar och t-shirts

En liten paus i tidningsskriverierna (deadline imorgon) för veckans Kulturfyra.

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?
En ny bok i Gabaldon-serien, eller en ny Sharpe-bok! Fast det finns inte än... Någon annan bok kan jag inte direkt komma på att jag vill ha just nu. Hm, märkligt, brukar alltid finnas böcker jag vill ha...

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt?
Fragglarna!

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilket plagg tar du bara inte på dig?
En åtsmitande, djupt urringad klänning. Tror mänskligheten är tacksam för det.

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?
Nä, ett tält! Ett ordentligt friluftstält som tål vind och regn och som är lättviktigt - max 1.5kg. Jag har mina ögon på några läckerbitar...

No comments: