6 November 2008

Radioteatern ger.... Sharpe!

Ok, jag överreagerade visst litegrann härom dagen. ITV förtjänar inte dödsstraff. De förtjänar bara lite lätt tortyr - som att bli fastbundna och tvingas titta på Helgmålsbön i tjugofyra timmar. Eller behöva titta på den där trista thrillerna de visade istället för Sharpe!

De är lite, lite, halvt förlåtna, för de hade i alla fall vänligheten att lägga upp Sharpe's Peril på sin hemsida. Jag har nu ca 25 dagar på mig att få min ¤&/"!# dator att visa den! Min dator var billig - för att processorn är skräp i förhållande till dagens dataprogram.

På min dator så är Sharpe's Peril en radioteater med bilder. Lite som ljudbanden i skolan. Eller de där lyssna, peka, läs-böckerna när man var liten. Jag lyssnar på filmen, och då och då byts bilden ut i rutan. Dessutom avgör datorn vad som är sevärt; efter ett reklamavbrott beslöt den att hoppa fram tio minuter för att bespara mig... något. Det går inte att spola tillbaka.

Tja, på något sätt ska väl det här lösa sig också. Om inte annat kommer jag att kunna de första tio minuterna utantill snart, medan jag försöker hitta en lösning. Någon som vill höra mig recitera?

2 comments:

Anonymous said...

Jag försökte, men den visas inte utanför UK. Kanske någon av dina flatmates har en bättre processor och kan låta sig mutas för en timmes datorlån?

Carina said...

Det är redan kirrat, så snart... :-) förhoppningsvis. Vi är inte säkra på M's dator heller. Hoppashoppashoppashoppas...