10 February 2007

Allting ar relativt

I Birmingham har skolorna varit stangda i tva dagar p.g.a sno. Pa nyheterna i morse varnade de for att det kunde bli "upp till 10 centimeter sno" i vissa delar av England. Vadermanniskan huttrade och sa att det kunde bli anda nerat -8 grader pa sina hall. Vilket det var i Aberdeen igar, och det var nagot slags rekord...

Och pa jobbet stirrade de pa mig med blanka ansikten nar jag sa att gransen for att fa vara inne pa rasten nar jag gick i skolan gick vid -15... Jag tror det var en siffra de inte kunde forestalla sig. Some fyrtiofem miljoner ungefar.

Ah, f o stangde ett av vara kontor nere i Whythall kl 3 i eftermiddags - p.g.a. sno och trafiksvarigheter. Undrar om jag ska visa dem fotot pa nar vi hade sno upp till taket 1985... inte fick vi vara hemma fran jobb och skola for det.

No comments: