9 February 2007

Fredagsfyran om Fornamn

Eftersom jag missade forra veckans fyra sa tar vi den nu istallet.

1) Varför har du fått ditt namn, tror/vet du?
Mina foraldrar tyckte det lat fint. Det verkar ha varit sa enkelt som sa.

2) Om du hade varit av motsatt kön, vad tror/vet du att ditt namn hade varit?
Michael. Inte helt fel faktiskt.

3) Om du skulle byta namn, vad skulle det då bli?
Jag tanker som sa att om jag skulle byta namn sa skulle det nog vara for att kunna gomma mig. I sa fall skulle jag heta Alex Ryder - det namnet kan tillhora vilket kon som helst och harstamma fran en rad olika lander, jag skulle bli supersvar att spara...

4) Har/hade du bestämt namn för dina barn i förväg?
Man har ju en onskelista....
Killar: Rasmus, Jesper och Martin. Rasmus ar ett tveksamt namn om jag bor kvar i UK, det later inte lika charmigt med engelskt uttal... A andra sidan finns en skotsk tradition av namn stavade baklanges (Agnes - Senga, Nadia - Aidan...) sa jag kan ju dopa grabben till Anirac efter mig!!!
Tjejer: Emelie och Sarah.

No comments: