20 February 2007

Pannkakstisdag

Det finns inga semlor i Storbritannien, men det finns pannkakor. Och idag ar det pannkakstisdag!

Jag har numera slutat forvanas over hur manga som faktiskt inte vet hur man gor saker fran "scratch" och hojde darfor inte pa ogonbrynet nar kollegorna forsokte dissikera vad sjutton det ar i en pannkaka egentligen. De enades om att det borde inga mjolk och mjol, men sedan var forslagen flera - for att slutligen summeras med ett "spelar roll, om man nu valjer att gora pannkakor sjalv och inte koper de fardigforpackade sa koper man ju smeten i vilket fall"...

Sjalv foredrar jag att knacka aggen sjalv - och addera lite kanel. Sedan ater jag garna pannkakorna med sylt och vaniljglass. Och ett stort glas mjolk! I vanliga fall dricker jag helst vatten till maten, men just till pannkakor sa maste det vara mjolk, kall mjolk.

Fast idag var jag lite crazy maste jag erkanna. Nar smeten nastan var slut fick jag helt plotsligt for mig att gora fattiga riddare (eller rika borde det ha varit)! For att inte helt tappa stinget sa tog jag en pannkaka ocksa - det ar ju trots allt pannkakstisdag!

Och nu ska jag ta och lagga mig tillratta och kolla pa Milan - Celtic medan koket vadras ur och brandvarnaren aterhamtar sig.

P.S Jag har placerat min blogg i Skottland på bloggkartan.se - ar det nog bast att jag tillagger, for de vill att lanken ska ligga i ett inlagg. Sa. Klart. D.S

1 comment:

Anonymous said...

Mmmm...fattiga riddare var jättelänge sedan jag åt. Va gott med blåbärssylt....