16 February 2007

Fredagsfyran om Karaktär

1) Vad är det modigaste du har gjort?
Trots getingboet i magen, enorm osakerhet och en kansla av att jag egentligen inte borde vaga... sa stod jag, 21 ar gammal, upp och sa ifran nar vardforaldrarna nar jag var AuPair i USA ville att jag skulle betala for en bilskada (vard ca 5000kr) enbart for att de inte ville utnyttja forsakringen. (det var lattare och billigare att utnyttja mig...) De hade ingen som helst ratt att krava det. "Alla" andra var pa min sida. Det var forsta gangen jag kande att jag faktiskt stod upp for mig sjalv och vagade sta pa mig nar jag hade ratt - och inte gora som sa manga ganger tidigare och ta pa mig en ofortjant skuld bara for att det ar lattare... Ok, det gick at pipan for de blev skogstokiga och slangde ut mig och ett par veckor senare var jag tillbaka i Sverige - men kanslan av att sta upp for mig sjalv, att vaga sta upp for vad som ar ratt - den var alldeles, alldeles underbar.

2) Vad är det dummaste du har gjort?
Valde tyska istallet for franska i hogstadiet. Angrade mig redan da och jag kan lova att jag skulle haft storre nytta av franskan idag...

3) Vad är det snällaste någon har gjort mot dig?
Det var en fest jag inte kom pa. Det var en van som gav sig ut i snon i strumplasten for att leta efter mig for det fall att jag gatt vilse pa vagen... det var det snallaste nagon nagonsin gjort. Du vet vem du ar!

4) Vad är det galnaste du har gjort eller sett någon annan göra?

Det galnaste jag har gjort var nog att prova pa en Mad Dog i USA. Det ar en slang med en tratt, slangen sticks ner i halsen, sedan halls det i alkohol.... du kanner inte smaken. Du blir apfull! Ja, ja, nagon gang ska man val vara huvudlos ocksa...

Oh, shit, de dar 9 konserterna jag akte runt pa i tonaren - det var galet. Jisses...

No comments: