13 February 2007

Folk blir som galna lagom till Valentine's Day

Nu ar det allvar. Ok for att jag nufortiden ser potentiella dejter varhelst jag vander mig, men nu har helt plotsligt hela arbetsplatsen borjat engagera sig!

Upptackte i formiddags att folk (tre oberoende kollegor i alla fall) slutat gora de vanliga checkarna nar G ringer - de slanger sig istallet pa transferknappen for att skicka honom till mig. Ett ar sakert, jag har inte bett dem om det! Han maste tro att jag jobbar ensam for foretaget, men har femton sekreterare... Han ar (tydligen) Kandidat no 1 eftersom han har en kollegas valsignelse, vilket gor honom allmant accepterad som min fastman, enligt nagon marklig regel.

Vid ett tillfalle sa kollegan att det var "Klagomuren" pa telefon (foretaget G ringer ifran) och jag fragade om det var G eller B (Span no 2), varpa hon fragade om jag blev besviken ifall det inte var B, varpa jag sa att "na, jag har nog dumpat honom". Detta blev samtalsamnet pa kontoret i over en timme, om huruvida man kan dumpa nagon man aldrig traffat. Jag blev i det narmaste forhord om orsaken! Faktum ar att han blivit lite "sleazy", sa fort jag svarar utbrister han "ooooh, Carina, min van (alternerat med svenska van och kara van)!" Efter en timme beslots det kollektivt att det inte var ett godtagbart skal att dumpa nagon for att han var "lite for trevlig"...

Vid nagot tillfalle, under ett samtal med grannen, sa namnde jag triggersamtalet med pappa i helgen. Beslutet togs da - efter lang skrattsalva - av kringsittande kollegor att "ta tag i saken".

En stund senare upptacker jag 14 nya email i inboxen. En annan hade ju jobb att skota sa jag hade verkligen inte hangt med i Reply All-diskussionen med rubriken "Our new mission". Uppdraget? Att hitta en man at mig!!!

Och det togs pa allvar. Helt plotsligt diskuterades kandidater (G, B samt A fran N&P) och folk undrade om folk visste nagot om dessa herrar. Nagon fick i uppdrag att fiska uppgifter av Gs kvinnliga kollega som brukar ringa, en annan skulle kolla upp N&P-mannen. Mina ogon var stora som tefat! Skrev ett svarsemail och tog upp tva punkter; 1) Ska inte den har diskussionen hallas bakom min rygg??? och 2) Medan de anda haller pa kan de val inkludera A och M fran 835 ocksa...

Nagon timme senare stotte avdelningen pa ett problem - ingen vet hur dessa herrar ser ut, bara att de later trevliga. Jag menade att det inte var ett hinder, for det ar likadant at andra hallet... De beslot anda att forsoka koppla mig med nagon de kanner. En stund senare visade det sig att de tydligen bara har puckon i vanskapskretsen... Da poppade "Scot Prov-mannen" upp, spanet som sitter femton meter ifran mig. Honom hade jag mitt i kaoset totalt glomt bort.

Jag har nu valdigt onda aningar om vilka katastrofatgarder som kan tas a mina vagnar imorgon... Det ar nog bast att jag inte gar dit. Eller att jag borjar se mig om efter ett annat jobb....

Eller kanske rent av forbereder mig pa att ga pa dejt! :-)

2 comments:

Anonymous said...

Haha! Min spell verkar :)

Jag flirtade vilt med en kille på en budfirma. Vi prade länge och väl och till slut bestämde vi oss för att gå på date.
En kollega frågade om jag visste hur han såg ut och jag sa att "Nej, men han låter trevlig" Kollegan synade mig och sa ett "Jaa, men det gör ju du också!"
Tack för den!!!

Daten var trevlig och vi brukar fortfarande snacka när jag ska beställa bud. Men nån kärlek blev det inte.

Lycka till nu, pinglan!

Anonymous said...

Jag håller med dina kollegor helt, du kan inte dumpa någon för att han låter för trevlig. He he he...när ska du träffa dem?

Hur gick det med spanet i kaoset?

Ett tips är att låta bli tequila på första dejten eller om du vill att oanade saker ska hända...bjud på en tequila eller två!!!