8 February 2007

Jobbet ar en perfekt lekstuga

Min syster gav mig arets roligaste leksak i present - ett post it-hafte med fardigskrivna lappar anpassade for kontoret. (Pa engelska) De ser handskrivna ut, med olika handstilar. Jag har haft hysteriskt roligt i flera dagar nu!

Ni skulle ha sett min granne nar han kom tillbaka fran toabesoket och pa skarmen fann en lapp med "Please phone HR dept. regarding the files found on your PC". Stackarn fick en halv hjartattack.

Och tajmingen kunde inte varit mer perfekt nar min bilburna kollega, som har en man fran admin-avdelningen efter sig, en morgon fick lappen "I can't stand it any longer, I need you, please meet me at the car park after work! XOX" Lappen upptacktes bara nagon minut innan hon fick emailet - fran mannen - med rubriken "it was only a matter of time..." Resten av oss vrider oss fortfarande av skratt.

Jag har redan oronmarkt ett antal andra lappar, nu ska vi bara invanta ratt tajming innan det ar dags att smyga dit en lapp pa Skolfroken, Canadicken, Ior och Chefens dataskarmar... Jobbet har aldrig varit roligare!

1 comment:

Anonymous said...

Busfrö där!