12 February 2007

Man med yxa sokes

Jag behover en karl. Om det inte redan var uppenbart sa undanrojdes alla tvivel nu idag. Jag pratade med pappa i telefon och han namnde att de rojt vid sommarstugan och nu hade tre trad att ta hand om.

"Det blir till att hugga ved i sommar, da ra." Sa jag oskyldigt. Och fick osokt foljande bild i huvudet:
Det var sedan allt jag kunde tanka pa - resten av samtalet, resten av kvallen - en karl med bar overkropp som hugger ved medan de allt svettigare musklerna spelar i solskenet.......
Och da spelar det ingen roll att objektet i huvudet inte direkt har nagra muskler att tala om, imagen var planterad.

Undrar vilken bar potentiella vedhuggare gar till har i stan...?

Om jag klarar mig med en inte fullt sa fysisk snubbe sa antar jag att jag kan ta och bjuda ut nagon av de fem - ja, fem - objekten jag haller pa att recognosera pa jobbet. Nackdelen ar att jag inte vet hur nagon av dem ser ut for de ar kollegor over telefon. Fordelen ar att jag talar med dem alla i princip dagligen.

Undrar om nagon av dem ar intresserad av att folja med till Sverige i sommar och hugga ved?

Nej, sluta nu!

4 comments:

Anonymous said...

Nej! Sluta inte! Spana vidare och "Tell It 'Til It's True"

Du och jag maste definitivt ut - Jag vet en bar i Edinburgh vi kan aka till - OM jag samlar mod och vagar prata med min drom...?

Carina said...

*fnys* Edinbuggers. Don't think so!

De kan sakert inte ens hugga ved...
;-)

Anonymous said...

Men tank om din vedhuggare AR en Edinbugger, Aberdeen, Inverness eller nat annat...?

Kanner jag dig ratt kommer du att lara honom hugga ved :-D

Mx

Carina said...

Mmmm, lara man i bar overkropp att hugga ved...... mmmmm..... smeka over ryggen..... mmmmm.....

SLUTA!