6 December 2007

Ett antal dagar kvar till jul

Om det år någonstans man känner sig hågad att räkna ner till julen så måste det vara på jobbet.

För två år sedan hade jag en chokladkalender med äcklig choklad som jag knappt ides öppna. Förra året hade jag en adventsgran med grönvita klubbor från Celtic shopen som alla slogs om. I år tänkte jag vara smart och investera i en kalender man kan återanvända. Så för £1 investerade jag i ett Rudolf mjukdjursren som håller i en griffeltavla som säger ___ DAYS TILL CHRISTMAS.

Och i tre dagar har vi nu diskuterat och dividerat. Är det 19 eller 20 dagar kvar till julen? Börjar julen den 24:e eller den 25:e?

Även om världen firar på olika dagar så fick jag en (tjoho!) kollega med mig i att julafton måste räknas till julen för annars skulle den inte heta jul-afton. Till slut vann FN och tavlan löd
19/20 DAYS TILL CHRISTMAS.

Fast idag slopade jag resten av världen. Fr o m idag står det
SWE 18
UK 19 DAYS TILL CHRISTMAS

Får väl se om någon fler kultur kommer och lägger sig i det hela...

No comments: