19 December 2007

Godare jul med nytt jobb!

Tjänsten jag verkligen, verkligen, verkligen ville ha är nu min!

Selektionstestet var definitivt inte felfritt och jag kom i efterhand ihåg åtminstone en handfull saker jag glömt poängtera under intervjun (vilket de inte ens hade förra gången, då var det bara selektionstest). Men det spelar ingen roll för idag fick jag veta att jag fått tjänsten - tjoho!

De högre cheferna ska nu bara bestämma när jag ska flytta, troligen strax efter nyår. Då knallar jag tvärs över mittgången till mitt nya skrivbord och mitt nya team: Contact Support. Träning, utbildning, utveckling och coachning för hela slanten - yesssss! Tyvärr verkar det inte bli någon löneförhöjning men ärligt talat, i det här läget kan jag inte bry mig mindre. Jag är i princip borta från telefonerna! Efter att ha spenderat de sista 25 minuterna av dagen med en vidrig finansiell rådgivare så kan jag inte vara gladare över den detaljen.

Det värmde förresten om hjärtat när den nya chefen, som delgav nyheten, uttryckte sin uppriktiga glädje över att jag fick tjänsten. Hon nämnde redan förra gången att hon tyckt jag borde fått den och nu upprepade hon det och att hon tyckte det var skönt att det "blev rätt till slut". Det är kul att komma till ett jobb då man vet att chefen tror på en!

Dessutom kom nuvarande chefen med den slutliga "årsgraderingen" och jag fick mycket bra gradering... så bra att chefen bad mig hålla graderingen för mig själv för "det finns inte många av den där kombinationen där ute", inte ens bland cheferna. Nåja, nåt ska man väl ha för allt arbete man lagt ner! :o)

Ja, så man kan väl säga att det på det stora hela var en bra dag idag. Och nu ska jag njuta av julen och sedan ser jag fram emot att börja min nya tjänst. Kedjan till telefonerna är klippt - yyyeeessssssss!!!

4 comments:

Anonymous said...

GRATTIS!!
Hoppas det blir bra och att du slipper "sjukförhören" nu... det är ju helt sjukt ;-)
Det är skönt att byta jobb/uppgifter ibland då håller man igång och fortsätter utvecklas!!

Günther Fliesenburgh
http://www.reecoy.com/blog2/

Anonymous said...

Ett stort grattis!

Anonymous said...

Heja, heja, Grattis!!! Visste väl att de skulle ta sitt förnuft till fånga.

Hoppas du fick graderingen supertoppenbäst, för det är du!

Ses om en vecka - tjoho!

Carina said...

Tack! Behövde inte ens spela glad och upprymd när folk kom fram på jobbet, för jag ser verkligen fram emot den här nya tjänsten.

Tyvärr är det samma företag... med samma sjuka policy... Men jag tänker vänta tills jag fått bonusen i Mars innan jag söker något annat. :-)