17 December 2007

Kära Tomten...

... jag har varit snäll i år så snälla tomten, jag önskar mig:

1. Plåtfria jalusiner åt butikerna nere på gatan så det inte dundrar så förskräckligt när nedsen går hem om nätterna.

2. En Hogmanayfest som går av stapeln!

3. Samma skotska förbundskapten som förra året. Om det inte finns någon regel som säger att man inte kan ha samma två år i rad.

4. Ett helt års biluthyrning.

5. Windstopper softshell. Gärna den där North Face med luva som jag såg för £12o...

6. En cykel med stänkskärmar. Om det finns en sån i Glasgow...

7. En lägenhet någonstans mellan city och Partick.

8. En ny skiva med Franz Ferdinand, där de hittar tillbaka till spetsen på första skivan.

9. Ett sådant där lättviktigt snorgrönt tvåmannatält jag såg på Tiso som tål skotskt bergsklimat. För i sommar vill jag ut och campa! Tältet kostar ju bara kring £100...

10. Oh, och då behöver jag liggunderlag och "spindel" och sånt också. Lättviktiga och smidiga saker naturligtvis så att jag kan knalla med dem i ryggsäcken.

11. Och en ovanligt fin sommar. Eh, utan knott. Jag vet inte hur den ekvationen ska gå ihop, men du är Tomten så du löser det nog.

12. Nedmontering av alla CCTV-kameror!

13. Rösträtt för fängelseinterner.

14. En filmatisering av bokserien skriven av Diana Gabaldon; med Gerard Butler som Jamie Fraser, Kate Blanchett som Claire, Jason Isaacs som Randall och Cillian Murphy som Fergus.

15. Utbyggd tunnelbana, inte bara med en östlig cirkel utan med flera cirklar så vi får bort trafikproppen i rusningstrafik. Den är ju inte sann!

16. Den där boken jag såg på Tiso; Hostile Habitat om Skottlands bergsmiljö. För att få ut det där lilla extra av vandringen.

17. Sammanslagning igen av Engelsk och Skotsk Morrison-reklam. Vad skulle man separera det för, jag saknar att vakna upp till Sean Bean!

18. Tv-reklam för Calvin Klein eller någon herrperfy... nej duschkräm! Med Gerard Butler.

19. En chokladfontän med en prestenbox innehållande jordgubbar, fudge, marshmallow, kiwi, kex och annat smått och gott att doppa.

20. En riktigt God Jul.

2 comments:

Anonymous said...

Intressant casting till Gabaldon-filmatisering. Jag hade aldrig hört talas om Gerard Butler så jag var tvungen att googla, och yowsa!!! *puuuuuh* Nog har han rätt fysik för att spela Jamie, alltid. Men jag tror att alla vi fans har vår egen bild av Jamie, så vem det än skulle bli så skulle fansen "rasa" :) åtminstone inledningsvis.

Och Blanchett skulle mycket väl kunna ro iland den viljestarka Claire. Mmm. Intressant, som sagt.

Det är konstigt att ingen har gjort film på de här böckerna än - de har ju allt man kan önska sig av en god underhållningsrulle!

Kram,
Carra

Carina said...

Jodu, och hans skotska dialekt är att dö för. :o)

Men du har helt rätt, hur det än skulle bli så skulle det bli fel. Vi är ju så många som har så många bilder... och känslor... Å andra sidan, samma problem brottades de ju med när de gjorde Sagan om Ringen! He, he, oxå en jämförelse...

Skulle nog nästan föredra den som tv-film-serie, så att man får med ALLA godbitar!