21 July 2005

Karta, nagon?

Vem ar jag? Var ar jag? Jag tror att jag har tappat bort mig.

Det kan inte vara jag som ler och svaljer en dalig, eventuellt rolig, troligen bara fanig kommentar som slagit ner i huvet som en blixt. Jag kanner inte igen det beteendet. Jag kanner inte igen manniskan som sitter tyst och betraktar snarare an deltar i nuet. Vem ar hon som valjer sina ord, haller inne information, kommentarer och som drar sig undan diskussioner for att hon "inte orkar".

Jag var tillbaka pa en fest for ett par veckor sedan och jag sag en glimps av mig en kvall, men jag har gatt vilse sedan dess. Ar det sa att jag inte ar hel? Att nagot fattas? Du fattas mig, sa Mattis i Ronja Rovardotter. Men han visste vem som fattades. Jag vet inte riktigt. Jag vet bara att jag inte riktigt ar har. Inte hela jag i alla fall.

Var ar jag nagonstans?

No comments: