22 November 2003

Finns det mer jag inte vet att jag vet?

Stod utanför Globen i min publikvärdsväst idag och väntade på en person. Naturligtvis får man då agera informationsplank. Så, mitt bland alla entréhänvisningar, biljettfrågor och bankomatdirektiv kom en medelålders man fram och frågade: "Hur hög är Globen?". Tagen på sängen av den oväntade frågan upprepade jag för att kolla om jag hört rätt. När han konfirmerade hörde jag mig själv direkt och säkert svara: "Den är 85 meter hög."

Hur fariken visste jag det?

Jag ryckte nästan till av att höra mig själv, för det slog mig direkt att jag ju faktiskt hade rätt. Var kom den informationen ifrån, hur länge har jag haft den och var har den legat och dammat tills jag nu fick användning för den? Finns det fler triviala detaljer som samlar damm inne i mig?

DET skulle vara kul att veta.

No comments: