7 November 2003

Fredagsfyran

1. Vilken var den senaste saken du köpte?
Sak, inte mat - en kombinerad nyckelring/flasköppnare med DIF emblem.
2. Vad är du mest nöjd över att ha köpt?
Min stereo, som nu står på vinden. En stor i rack med dubbel kassett, CD, radio och skivspelare. Kostade 3500 när jag köpte den 1990. Hade jobbat hela sommarlovet och köpte den för egna pengar. Dessutom hade jag redan jämfört och värderat den till mest prisvärd och efter att mina föräldrar släpat runt mig runt hela Västmanland så var de tvungna att erkänna att jag faktiskt kollat upp saken ordentligt. Ha!
3. Finns det något totalt missköp du fortfarande ångrar?
Stora saker missköper jag aldrig (se ovan). Däremot fick jag 200kr i julklapp en gång när jag var liten och mamma bestämde att jag skulle köpa längdskidpjäxor för dem, mot min vilja och reson. Jag använde skorna EN gång. Det missköpet var ju inte mitt fel, men jag ångrar att jag inte vägrade tydligare. Däremot ångrar jag saker jag INTE köpt när jag haft enda chansen...
4. Vad drömmer du om att köpa härnäst?
En MD-spelare. Fast jag behöver en TV, en stereo (som inte tar upp ett kvarter), en ny video, en scanner och en brödrost också. Men MD-spelaren drömmer jag om.

No comments: