2 November 2003

Tur, otur & felstyrd bil

Tur 1 idag: CSNs återkrav för första halvan av 2001 kom idag och var inte så saftigt som jag trott. Har dock inte sett kravet från andra halvan så jag tänker inte ropa hej än...

Tur 2 idag: Skulle köpa läppstift, Lipfinity, och funderade i flera minuter över ifall jag skulle köpa ett extra glansstift också eftersom de ändå går åt. Beslöt till slut att hålla i pengarna. I kassan visade det sig att man fick ett extra glansstift på köpet idag! Snacka om tajming i marknadsföringen för en gångs skull!

Otur idag: Det är tufft att ligga på topp. Idag hade någon vandal/gnagare/bajare/whatever kluddrat "Fuck DIF" på guldlöpsedeln jag har på ytterdörren. Dessutom hade denne ritat ett åskmoln (eller var det ordningen inne i dennes skalle?) över hela bilden. Dessutom var denne en taskig målare för den höll sig inte innanför linjerna. Nu har jag ett stort, svart streck på dörren.

Dagens felstyrda bil: Varför känns det alltid som att man sitter i en bil som drar åt ett håll hela tiden när man pratar med mamma i telefon? Hon börjar snacka om sitt och sedan är det omöjligt att få komma in med sina egna ärenden. Enda sättet är att avbryta och snacka fort utan att andas, för så fort man andas drar bilen tillbaka till det spår hon inledde samtalet med. Jag fick sagd 2 av mina 8(!) punkter jag hade på "min" dagordning. Låter man henne prata till punkt så är det kört, för när hon är klar är samtalet klart. Så är det. Vill man då komma in med sina ärenden måste hon iväg på toa/röka/gå ut med hunden... Ja, ja, skit i det dårå...

No comments: