7 September 2005

En anstallningsintervju jag inte ser fram emot...

Befinner mig i en lite obekvam situation just nu. Pa fredag ska jag pa anstallningsintervju for samma tjanst som jag just nu har via en uthyrningsfirma och mina tva chefer haller i den. Vi sitter ihopklamda allihopa i ett rum sa sedan jag fick veta att jag gatt vidare sa vet jag inte riktigt hur jag ska forhalla mig.

Jag har jobbat har i tre manader sa de vet ju faktiskt vad jag gar for - i en sadan konstlad situation som det blir nar man ar uthyrd och inte vet hur manga dagar/veckor man ska engagera sig i tillvagagangssatt, lagar, regler och arbetsordningar. Fast nu ar det val bast att bara "vara som vanligt". Men det ar ju just det, vad ar det? Jag kanner mig ju rent naturligt mer saker i min roll for varje dag, men om jag tar ett telefonsamtal, som jag forra veckan tvekade att ta, kommer det da uppfattas som ett desperat forsok av mig att "visa vad jag gar for"? Och om jag erbjuder mig att gora te, kommer det uppfattas som fjask? Tankte kopa med en kaka idag, vilket alla gor lite nu och da, aven jag, men angrade mig, for det kunde verka lite utstuderat tva dagar fore intervjun.

Sa, nu ar jag radd for att alla dessa tvangstankar leder till att jag inte ar mig sjalv utan faller tillbaka i nagot slags passivitet, som inte alls ar det minne jag vill att de ska ha av mig pa fredag. For jag vill sa himla garna ha det har jobbet.

Fast jag har nog forstort chanserna lik forbannat... Det pratades om en elev som beskrivit en ur personalen pa ett ratt kul med ohyfsat satt och narmsta chefen sa nat om att "undrar hur hon da refererar till mig". Jag sa att hon troligen hanvisade till "den gamla tanten", vilket syftar pa att jag forut trodde att chefen var aldst, vilket hon inte ar (vi ar lika gamla) och hon har an varre aldersnoja an vad jag har. Hogsta chefen utbrast da; "Du ska pa intervju pa fredag, det ar bast du passar dig!!!" och sedan var det kort. Eh, de far inte rata en p.g.a. att ens mun ar snabbare an hjarnan, far de?

For sakerhets skull har jag tagit ledigt pa mandag.

No comments: