13 September 2005

Inget land i sikte an.

Det var inget kul att ga pa anstallningsintervju till sina egna chefer. Det kandes konstigt, for de har ju redan sett mig jobba i tre manader. Samtidigt har de inte sett vad jag ar kapabel till eftersom tjansten ar mer en avlastare an en sjalvstandig tjanst. Jag hade hoppats att fa prata om vilka kunskaper och erfarenheter jag faktiskt besitter, och som inte kommit till uttryck har, vad jag kan tillfora kontoret och vilka kvaliteter jag har. Inget av detta togs upp. De hoppade direkt till generella attitydfragor, med en kort kommentar om att de "ju redan kanner mig". Det gor de inte.

Jag kan inte lata bli att fundera over om inte detta, att redan varit uthyrd hit fast for en simplare version av tjansten, var en nackdel; dem som kom in fran gatan torde ha fatt tillfalle att presentera sig sjalva.

Vi skrattade anda en del under intervjun och atminstone tre ganger antydde de indirekt hur nojda de var med mig. Jag hade lite hopp....

Men det grusades ett par timmar senare. Tydligen var den en kille som haft erfarenheter och kunskaper de inte ens sjalva vantat sig att nagon skulle ha, sa han fick erbjudandet, jag hamnade pa reservlistan. Jag vet inte ens pa vilken plats. Det faniga ar att tjansten ar snarlik min fast rymligare och den ar pa 6 manader utan chans till forlangning, sa vad sjutton de ska med den dar killens fantastiska kunskaper till, det forstar jag inte. De soker en person till marknadsavdelningen och det later som om han skulle passa battre dar. Naval, han var val snygg...

Jag forsokte att inte kanna mig jattebesviken eftersom jag anda ar har som uthyrd personal och inte ens trodde jag skulle fa vara kvar sa har lange, en forlangning hade ju bara varit en bonus.

Men Kaffekompisen ar har och enligt henne var jag urforbannad pa natten. Har varit ledig i tre dagar, men nar jag sa skulle tillbaka till jobbet idag sa var jag tydligen urforbannad i natt ocksa. Jag kastade mig av och an och grymtade och fraste. Och jo, jag ar besviken. Dessutom orolig, jag vet inte vad som hander om tva veckor. Det var sa mycket som skulle falla pa plats och skapa trygghet med den har tjansten; jag skulle fa sjysst lon att fylla luckorna med, harmonisk och trevlig arbetsmiljo, roliga kollegor, lugn och ro sa jag kan skriva uppsats, tillgang till universitetsbiblioteket, prisvard tillgang till gym - nu ar jag ute pa samma isblock igen.

No comments: