6 September 2005

Inget ABBA pa sedlarna, tack.

Vaxlade in svenska pengar igar. Kvinnan i luckan vred och vande pa sedlarna och fragade till slut vilken valuta det var. Jag sa att det var svenska kronor. Kvinnan sag osaker ut, sa att de sag mycket vackra ut men fragade anda lost bland kollegorna om de accepterade dessa. (Hon maste ha varit ny och missat den nya skotsk-svenska alliansen, alla aker ju pa semester mellan landerna nu!)
"Sa lange de inte har ABBA pa dem." svarade en man. "Det ar ett mycket vackert land och mycket bra kommer darifran, men ABBA ar ett ovasen. Jag vet, puben nedanfor mig spelar dem hela javla tiden."

He, he. Antligen en man i min smak. Jag blir galen nar de kor Mamma Mia pa discon utomlands och man som svensk forvantas hoppa upp och ner av lycka. ABBA ger mig klada.

No comments: