16 September 2005

Fredagsfyran

Jag ligger sa jakla efter med bloggeriet att jag lika garna kan gora en Fyra, det finns ingen tid for ett genomtankt inlagg i vilket fall. Eh... som vanligt.

Tema: Samlingar
1. Vad samlar du på och hur stor är din samling?

Just nu, eh, det ar nog forsta gangen pa lange som jag inte samlar pa nat. Oj, det var ljug. Jag samlar ju pa foton... och jag har sparat alla biobiljetter sedan jag flyttade hit, bara for att i slutet av aret se hur mycket jag tjanar pa mitt UGC Unlimited Card. Har redan tjanat in arskostnaden ett par ganger om, forresten (£9.99/manad, en biljett kostar ca £5). Fast jag vet inte exakt hur manga jag har.
2. Varför samlar du?
Den har gangen for att minnas vilka filmer jag sett - och sett mest antal ganger - samt se hur mycket jag tjanat pa "dealen". Annars har nog varje samling haft sitt unika skal. Nostalgi, minne, affektion...
3. Vilken favoritpryl kan du inte göra dig av med?
He, he, har tva-tre flyttkartonger pa vinden med sant... Forsta laseboken, forsta matteboken, en urtvattad t-shirt med autografer, brev fran nar jag var barn, en puck fran en slutspelsmatch, gosehunden... Maste jag begransa mig sager jag Tellan-tavlan (ett collage mina vanner gjorde over en juniormalvakt jag "upptackte", talade mig varm om men som ingen hort talas om. Nu spelar han i Toronto, forresten. Tavlan ar min pensionsforsakring nu!) och hunden Kotte, som jag slapade overallt nar jag var liten och som knappt har nagon stoppning kvar.
4. Vilken pryl ångrar du att du slängt?
Inte sa mycket jag som mina foraldrar nar de slangde bocker och militarutrustning nar de flyttade medan jag var i USA. De fragade inte ens om det var nagot sarskilt jag vill spara! Den forsta boken jag kopte for egna pengar var i en av pasarna, den skulle jag kunna offra ett finger for att fa tillbaka. Fick sjalv nagot ryck nar jag skulle aka hem efter studier i Glasgow och slangde anteckningar och kompendier jag trodde att jag inte skulle behova mer. Det skulle jag. Angrar mig som fan.

Slutsats: Jag har storre anger over saker jag slangt an over saker jag har kvar men som tar plats.

No comments: