22 September 2005

Kanske inte land, men en livboj i sikte

Ok allihopa, jag vet att ni inte har kunnat sova, men vi kan andas ut nu. Jag har fatt ett nytt uppdrag fr o m nasta vecka. Imorgon tar jag emot min sista forfragan fran vilsna, internationella studenter. Fr o m mandag tar jag emot forfragningar fran vilsna, smasparande britter. Tror jag. I alla fall ska jag jobba pa bank i nagot slags ta-emot-samtal-och-processa-pa-dator tjanst. Det ar ingen tjanst jag brister ut i spontan dans over, men det ar en inkomst for "minst ett antal manader", vilket ger mig ro, tid att soka annat jobb - for nu tycker jag att jag har tillracklig erfarenhet och nodvandiga, brittiska referenser for det - samt stabilitet for att borja skriva pa den dar %$#>* uppsatsen.

Och tid att soka annat jobb behover jag. Har hittat inte mindre an fem tjanster hos polisen som jag vill ha, men bara att soka ar ett heltidsjobb i en vecka. Man ska fylla i ett 15-sidigt ansokningsformu... ansokningshaft... ansokningsbok - for hand! "Typed applications will not be processed." Jag funderar just nu over om kopierade handskrivna ansokningar faller under "typed" eller om jag kan slingra mig undan pa det sattet...

Dessutom maste jag klura ut mina referensers personnummer, var jag bodde for 10 ar sedan samt tjugoelva andra detaljer jag inte har en aning om. Plus forklara pa fem, smala rader hur vart Gymnasiesystem funkar eftersom de har examinerar ett antal amnen och far olika graders betyg, till skillnad fran oss som far betyg i 25 amnen dar vi raknar ut ett medel. Atminstone var det sa man gjorde "pa min tid". Naval, nat ska jag val gora i helgen.

No comments: