19 March 2009

Hur jag nyss skrev in mig i Bankens "Best of stupid customers"-bok

Försökte köpa flygbiljetter igår kväll och tänkte använda mitt svenska bankkort och föra över pengar från sparkontot till kortkontot för att täcka det.

"Declined"

Jag försökte igen och var extra noga med att kontrollera att alla uppgifter var korrekta.

"Declined"

Då gick jag och la mig. Men imorse försökte jag likt en trulig treåring att få igenom köpet igen.

"Declined"

Jag ringde kundtjänst och undrade om något var fel, ifall kortet fortfarande var spärrat efter det att jag fick ett nytt utskickat i höstas? En kvinna i örat "hmm":ade och meddelade att bedrägeriavdelningen upptäckt misstänksam aktivitet på kontot. Jag undrade instinktivt för mig själv ifall de tyckte det var misstänksamt att samma summa går in på kontot och samma 2-3 utgifter går ut varje månad - och inget annat. Men jag sparade förklaringar om utlandsboende och lägenhetsuthyrning i andra hand. För tänk om det verkligen var någon i Brazilien som försökt använda kortet!

Kvinnan meddelade att det fanns tre aktuella meddelanden om saknad täckning.

Bam! Naturligtvis. Jag hade ju försökt köpa flygbiljetter innan jag fört över pengar från sparkontot!

Jag vet hur snacket går om såna puckade kunder... Fast eftersom jag uppenbarligen inte hade hjärnan med mig senaste två dagarna så... tja, jag bjuder på det!

No comments: