13 March 2009

Michael Jackson var så HÄÄÄÄÄÄÄR stor - men han slet sig

Allt sammantaget, Michael Jackson är ett kulturellt fenomen. En musikalisk milstolpe med sitt låtskrivande, dansande och nydanande inom popmusiken. En superstjärna utan dess like.

Så även om man inte är ett hardcore-fan som min polare och har MJ intatuerat på armen, så kan man känna storheten i att se denna ikon Live. Som vi sa på jobbet, det är en sån där grej man troligen ångrar om man inte gjort det, för det är en sån där Grej, som att se Beatles. Och förutom att jag vill hänga mig när jag hör pekoralet "Heal the world" så gillar jag hans musik!

Det finns 50 chanser nu, att se honom på 02 Arena i London innan han lägger hatten och vita handsken på hyllan. (Borde nog nu avstå från en sarkastisk kommentar om att hans "tio sista" nu redan sträckts till en långkörande West End show...)

Jag tänkte att det vore kul att gå! Och än mer så när hardcore-polaren gav mig en förköpskod igår!! Men ack, det är svårt att klicka på internet och knalla runt och hjälpa folk - samtidigt. Dessutom kändes det lite som att fiska, fiska storvilt, för oftast fick man inget napp när man väl kom in...

EN gång fick jag gammelgäddan på kroken. Förstå lyckan! Fast det var då jag upptäckte att de bara skickar biljetterna till addressen som betalkortet är registrerat på. Och de skickar biljetterna någon vecka före konserten. Konserten i fråga var i Januari 2010 - och då tänker jag ju inte bo här!

Panik och allt det där. Fick tag på min bror, som också nappat på idén, och fick hans uppgifter. Men då var det redan lunchdags, och givetvis var förköpsbiljetterna slut...

Imorse gick jag upp tjugo minuter innan biljetterna släpptes kl 7. Prick 7 klickade jag - och har nu suttit i en kö i över tjugo minuter.... Oops, kom fram, vänta! Gurka, fanns inga biljetter. Vänta, testa nästa dag, jisses jag är ju i Februari nu.... Så där, ok, väntetid 15min eller mer... Hm, ok, får sitta här ett tag till då...

Ok, var var jag? Jo, har nu uppgifter så att vi kan få biljetterna skickade till brorsan i Sverige. Han kommer väl i vart fall bo kvar där han är...

Något säger mig att jag inte kommer få några biljetter. Det där nappet igår - som slet sig - kommer nog bli höjdpunkten på fisketuren. Men ändå, det är lite kul att tänka att det sitter miljoner människor som jag just nu och gör samma sak. Väntar på att kötiden ska ticka fram...

Och DÄR kom smset som talade om att alla shower nu är slutsålda, 50 shower på under en timme. Världsrekord. Tack och adjö. £¤"!/¤!")(#!!! Fast... hade faktiskt två biljetter... i två minuter... igår.... men Jacko slet sig.

Nu går jag till jobbet.

No comments: