4 March 2009

Jag jobbar med röd näsa - och planerar för auktionsoffensiv

Trodde jag skulle ligga i soffan, käka popcorn och skratta magmusklerna ur led till Red Nose Day-galan nästa fredagkväll. Fast med lika delar mutor ("du får en drink av mig efteråt, eller, du får två") och hot ("om du inte ställer upp så skjuter jag dig") så verkar det nu som att jag ska dra mitt strå till stacken och jobba i alla fall. I och för sig kan det bli kul, vi hade ju toppenkul sist. Och jag hade lite svårt att stå emot gratisdrinken som ena kollegan so gentilt erbjöd (från gratispartyt som kommer hållar på en nattklubb efteråt - japp, ni läste rätt, gratisparty med fria drinkar!) samt gummipilen från plastgeväret som 44-åriga kollegan fick i födelsedagspresent av oss igår.

Jag har dock ställt som krav att inte sitta i telefon mer än en timme. Tänkte att jag resten av tiden kunde hjälpa till med tävlingar, lekar och att dela ut dricka och godis till alla hårt arbetande människor. Någon stackare måste ju offra sig och sortera chipsen i färgordning, menar jag.

Dessutom låter det bra med gratisunderhållning en kväll, för jag har en känsla av att jag kommer spendera ett antal pund på auktionen nästa vecka... Jag tror att jag satt taket vid £25-£30, fast det förutsätter att det är en fin bild!

Bild? Säger ni. Jo, en kollegas kompis har bett sin bror att donera ett signerat foto till vår välgörenhetsauktion nästa vecka. Och förutsatt att fotot inte är helt galet så vill jag gärna ha det inramat på väggen ovanför öppna spisen.

Så kan jag säga gonatt till min lilla fantom varje kväll och lägga till: PS...

1 comment:

Anonymous said...

Oh! oh! Jaa, det måste du ju göra! Skit i sovsäcken, fotot håller dig varm nog ;)