7 May 2009

Hur kommer det sig...

... att £20 låter mer överkomligt än 249:-?

Jag: "Jag kan väl inte betala 249:-/mån i två år för en telefonräkning, må vara inklusive en mobil med en bättre kamera än min digitalkamera och må vara att det är 33tim taltid och 4000 SMS inkluderade, vilket gör att jag inte ens kommer komma i närheten att använda upp hela potten så priset är garanterat i två år?"
Kompis: "Men vad betalar du för telefon just nu?"
Jag: "Ok, nu ringer jag ju Sverige från landlinan så det är väl i snitt £30/mån och så tankar jag mobilen för kanske £20/mån."
Kompis: "Och hur många pund kommer du betala totalt för telefoni inklusive mobil med bättre kamera än din digitalkamera?"
Jag: "...£20..."
Kompis: *tystnad*
Jag: "Ok, jag ser vad du menar."

Men hur kommer det sig, att svenska siffror låter högre än brittiska? Är det för att de är tresiffriga...?

Så, nu ska jag bara beställa paketet så att jag har billig telefon från dag 1. De tre första månaderna är ju nämligen själva abonnemanget gratis! Och det är billigt även på svenska.

No comments: