6 May 2009

Kulturfyran om läsning

1. Vilka böcker planerar du att läsa i sommar?
Ett koppel billiga och bra pocketböcker som fångar mig på Pocketshop - ååh, vad jag längtar till den affären!

2. Vilken bok läser du just nu?
Phantom of the Opera av Gaston Leroux (ja, jag tänkte att jag har ju sett filmen, sett musikalen, sett filmen byggd på musikalen, så varför inte svälja boken också?) och Copperhead av Bernard Cornwell (bok nr 2 i Starbucks-serien)

3. Hur mycket läser du varje vecka?
Det beror på vilken bok det är, vad annat som finns på schemat och om boken är resvänlig. Vissa veckor läser jag nonstop, varenda ledig stund, men andra veckor läser jag bara litegrann innan jag går och sover.

4. Om du skulle beskriva vad som är viktigast med en bok, med tre ord, vilka tre ord väljer du då?
Fängslande, fantasieggande, faschinerande. Oj, de behövde inte börja med F? Äh.

1 comment:

Din vän said...

Snyggt att alla tre orden började med samma bokstav.
Jag gillar också pocketshoppen.