1 February 2004

Både och

Det finns inte ett liv. Det finns inte en verklighet. Det är det som är det jävliga. Livet väger upp sig själv. En topp plus en dal blir en jämn intighet. Naturlig jämvikt.

Jag har haft en helt underbar dag idag. Linda och jag har skött om både kropp och själ. Lite träning, mycket samvaro, otroligt god mat och prat om livet. Det var länge sedan jag kände mig så tillfreds, så fräsch, så fylld av livsgnista.

På vägen hem ringer en märkbart skärrad studiekamrat. Hennes pojkväns mamma gick bort imorse efter en veckas sjukhusvistelse med vatten i lungorna. "Naturlig död" kommer det så orättvist stå på dödsattesten, råkar jag veta. Hennes pojkvän var hos henne här i Sverige. De hittade ett plan redan i kväll för att åka hem till England.

Kunde jag inte fått ha denna underbara dag. Måste livet vara så jävligt att det vill skapa jämvikt precis hela tiden!

No comments: