27 February 2004

Fredagsfyran, v 8

Tema dokusåpor

1. Om du var tvungen, vilken dokusåpa skulle du delta i?
Det lustiga är att jag alltid sagt att det bara finns en som jag skulle stå ut i och tycka var kul och där människor verkar normala; Big Brother. Nu var jag inte i Sverige ifjol och årets har jag bara följt på löpsedlarna men nu verkar det lika utflipprat som Baren! Så... det finns ingen! Jag skulle inte klara de fysiska delarna i Robinson, annars är det den jag skulle köra på i så fall. Eller nej, Farmen förresten! Jag har minsann inga problem med vare sig skit eller spartanskt leverne.
2. Hur skulle du framställas för tv-publiken tror du?
Hm... självransakan, självransakan... Troligen som lustigkurren som snackar med sig själv/grodor och andra döa ting. Jag skulle nog vara diplomaten i konflikterna. Faktiskt, jag skulle nog vara den "Normala" som ger jämvikt åt alla UFOn och ger majoriteten av tittarna någon att definiera sig med. Var jag med i Robinson skulle jag nog vara rätt anonym för jag skulle hålla till inne i djungeln hela tiden.
3. Om du själv skulle producera en dokusåpa, hur skulle den då gestalta sig?
Inför VM låser man in 40 hockeyspelare på ett hotell. De tränar, spelar matcher, umgås, kör pristävlingar och uppdrag och varje vecka röstar folket ut 2st. Närmare VM kan någon Joker slängas in, t ex Tommy Salo eller Mats Sundin. Till slut har folket röstat fram Sveriges VM-lag! Ja, vaddå, det är väl inte allvarligare än så nu för tiden ändå.
4. Varför är dokusåpor så populära?
Jaa du... Ibland är det nog lite kul att se andra göra bort sig och så lite skräckblandad förtjusning över det "fasansfulla" som man själv slipper. Lite som forntida avrättningar kanske...

No comments: