20 February 2004

Fredagsfyran, v7

1. Är du kär i någon just nu?
Nej, faktiskt inte. Finns inte ens nån jag är intresserad av. Märkligt när jag tänker efter.
2. Vad “faller” du för?
Jag tror de där busiga ögonen är livsfarliga för mig. Om jag misstänker att han när som helst tar fram en vattenpistol, då...
3. Kan man vara kär i flera personer på samma gång?
Kär vet jag inte, jag har aldrig varit kär. Förälskad kan man nog vara i flera, och så får man såna problem med vem man ska sikta in sig på att man inte siktar in sig på någon.
4. Är alla hjärtans dag en förskräcklig tradition och ytterliggare en kniv i ryggen på bittra singlar? På A säger jag - hur kan kärlek vara förskräcklig tradition? Däremot vad man GJORT av den, upphaussningen, tar jag helt avstånd ifrån. På B svarar jag - om man vill vara bitter och missunsam, javisst då kan man se det så. Jag tycker dock det verkar fånigt att göra det. Tycker nog filmer som Love Actually är större dolkstötar än en trevlig kärleksdag...

No comments: