8 February 2004

Trevlig helg. Ja, tack, det hade jag!

Om det är någon som är godissugen så är det bara att komma över till mig. Hade pyjamasparty (Tack Linda för att jag äntligen fick se dig i musikatt-pyjamasen!) i helgen och redan för 1 vecka sedan hade jag bunkrat upp godsaker för ett helt kompani. Chips, ostkrokar, smågodis, klubbor, chokladbitar, chokladbollar, en halv tårta, en hel kladdkaka, Noblesse och Fererro Rocher (presenter som inte riktigt är i min smak) och dessutom hade jag både popcorn och varma mackor som back up ifall någon var hungrig.

Ja, hade alla 15 kommit hade grejerna inte räckt, men efter ett världsrekord i sista-minuten-avhopp (Vi tänkte på dig hela kvällen, Lille Skutt. Jag tror allt vi åt lite extra chokladbollar åt dig också. Och den där andra biten kladdkaka bara bara för din skull!) blev vi 4 stycken - och ingen av oss är bulimiker. Tyvärr, höll jag på att säga. Så nu är det nästan så jag funderar på att ha fest igen till helgen, bara för att bli av med resterna.

Det har sina fördelar med att vara få också. Nu slapp ju alla leka de där lekarna jag haft i bakhuvudet och dessutom behövde vi inte direkt slåss om sovplatserna. Nackdelen är att jag har alla de där lekarna kvar som ess i rockärmen inför nästa fest. He, he.

En sov inte över och en försvann till jobbet tidigt, så till slut var det bara Linda och jag som låg och trynade fram till lunchtid. Tänk vad skönt det är att bara kunna ligga och dra sig utan att ha något som pockar. Det tillåter jag mig definitivt alltför sällan. Nu hade vi världens mysigaste söndagsfrukost tillsammans. Vi satt på madrasserna på golvet, mitt bland alla kuddar och filtar, och åt kokt ägg, toast och te medan vi såg Monthy Pytons The Holy Grail. Nästan för bra för att vara sant.

Dagen slutade lika härligt som den började. Med Sverige-Finland på Globen. Lindas första landskamp! Gala-premiär!!! Träffade på mina bröder och så satt vi där, en liten kvartett, och jag kände bara att så här vill jag att varje söndag är. Avslappnat, inget schema, bara vara så där härligt ledig tillsammans med vänner.

Kanske har jag en Skön Söndag tradition på gång för på söndag har jag och Linda träningsdate igen. Jo, jag vet, man skulle ju kunna säga att det är schemalagt då, men det är en helt annan slags planering. Dessutom är den inte skriven i sten och det räcker i princip att veta det för att hela grejen ska bli lustfylld.

No comments: