29 February 2004

Välplacerade pengar

Vilket fynd jag gjorde idag! På väg till jobbet såg jag att bokhandeln i Sollentuna Centrum hade 40% på alla böcker. Givetvis på ordinarie pris, så vad gäller en del inbundna kunde man tjäna på att gå till Åhléns eller Akademibokhandeln, men jag gillar pocketböcker och de är sällan på rea. Eftersom det gällde hela sortimentet var det bara att börja på A och söka igenom hyllorna. Duktiga Carina lyckades få ner skörden till fyra måste-måste-böcker:

"Eldens barn" - boken om Josef Mengele och hans sjuka experiment i Auschwitz (ord pris 59kr)
"LOTR - The fellowship of the ring" - på engelska såklart, utan alla konstiga översättningar (ord pris 117kr)
"LOTR - the two towers" - men tyvärr var trean slut (ord pris 117kr)
"Lost Hero" - en brittisk bok (jag inte kände till) om min idol Raoul Wallenberg (ord pris 134kr)

Tillsammans gav jag 256 spänn - 64 spänn styck! Hade jag råd skulle jag åka dit idag och kolla igenom engelska hyllan en gång till. Pocketböcker är livsfarligt, men jag tyckte jag var värd detta för jag var faktiskt en duktig flicka och höll mig ifrån Pocketshop hela hösten. Min kompis råd/order för att jag skulle få läst de halvlockande böckerna jag redan hade i hyllorna, ni vet, sådana som verkade bra med visade sig vara dösega. Har i och för sig 3 kvar fortfarande, men någon måtta på tortyren får det väl vara!

No comments: